ОБЩИ УСЛОВИЯ


за предоставяне на услуги по застрахователно посредничество чрез интернет страницата www.trusti.bg

  1. Общи положения


  2. 1.1. Настоящите Общи условия уреждат отношенията между „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД, ЕИК 206137538 (наричано по-долу за краткост Застрахователен брокер и ползвателя на застрахователни услуги Клиент, който, чрез използването на интернет страницата http://www.trusti.bg/, възлага на Застрахователния брокер да сключи от негово име и за негова сметка застрахователен договор при условия и със застраховател, посочени от Клиента, срещу възнаграждение, което се включва в застрахователната премия и се дължи от застрахователя.

    1.2. На основание чл. 5 от Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги (ЗЕДЕУУ) страните се съгласяват да бъдат обвързани от електронните им изявления, отправени една спрямо друга.
    1.2.1. Адресираните до Застрахователния брокер електронни изявления следва да бъдат отправени чрез онлайн системата на „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД, достъпна на адрес www.trusti.bg, и/или чрез електронна поща.
    1.2.2. Адресираните до Ползвателя електронни изявления, следва да бъдат отправени чрез онлайн системата, достъпна на адрес http://www.trusti.bg/, чрез Профила на Ползвателя, чрез електронна поща и/или номер на мобилен телефон на Ползвателя.
    1.2.3. На основание чл. 13, ал. 4 от ЗЕДЕУУ, страните приемат, че ще подписват изявленията с обикновен електронен подпис, за какъвто могат да се считат техните IP адреси, предоставените от тях имейл адреси и/или други данни в електронна форма.

  3. Дефиниции


  4. 2.1. „Уебсайт“ е обособеното място в глобалната Интернет мрежа, достъпно чрез своя унифициран адрес (URL) по протокол HTTP, HTTPS или друг стандартизиран протокол и съдържащо файлове, програми, текст, звук, картина, изображение, електронни препратки или други материали и ресурси, с адрес http://www.trusti.bg/, собственост на и администриран от „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД.

    2.2. „Профил“ е обособена част в Уебсайта, съдържаща информация за регистрирано на Уебсайта лице, предоставена от същото при регистрацията му и при ползване на предоставяните посредством Уебсайта услуги и съхранявана от Застрахователния брокер. Достъпът до Профила се осъществява чрез въвеждане на заявен при регистрацията адрес на електронна поща (имейл адрес) и парола или посредством Google или Facebook профили (accounts).

    2.3. „Клиент“ е дееспособно физическо лице (навършило 18 години и непоставено под запрещение) или юридическо лице, което чрез използването на Уебсайта подава електронна поръчка за сключване на застрахователен договор при условия и със застраховател, посочени от него чрез маркиране на „чек бокс“ и/или натискане на съответния виртуален бутон в Уебсайта, и/или заплаща дължимата застрахователна премия или вноска по нея.

    2.4. „Ползвател“ е всяко физическо или юридическо лице (включително, но не само всяко лице с регистриран Профил на Уебсайта, Клиент, посетител на Уебсайта и т.н.), което използва услугите и информационните ресурсите, достъпни на Уебсайта.

    2.5. „Електронна поръчка“ / Поръчка е подадена от Клиента заявка чрез Уебсайта за сключване на застрахователен договор при условия и със застраховател, посочени от Клиента чрез маркиране на „чек бокс“ и/или натискане на съответния виртуален бутон в Уебсайта.

    2.6. „Застрахован“ е лицето, чиито имуществени и/или неимуществени блага са предмет на застрахователна защита по застрахователен договор.

    2.7. „Застраховащ“ е лицето, което е страна по застрахователния договор. Застраховащият може при условията на застрахователния договор да бъде и застрахован или трето ползващо се лице.

    2.8. „Застрахователна полица“ възпроизвежда съдържанието на застрахователния договор, сключен между Застраховащия и застрахователя, и може да е съставена във формата на електронен документ по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.

    2.9. „Застрахователен риск“ е обективно съществуващата вероятност от настъпване на вредоносно събитие, възникването на която е несигурно, неизвестно и независимо от волята на застраховащия, застрахования или третото ползващо се лице.

    2.10. <bold>„Застрахователно събитие“<bold> е настъпването на покрит риск по застраховка в периода на застрахователното покритие.

    2.11.„Сертификат „Зелена карта“ е международен сертификат за застраховка, издаден от името на национално бюро по т. 35 в съответствие с Препоръка № 5, приета на 25 януари 1949 г. от Подкомитета на Комитета по сухопътен транспорт на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.

    2.12. „Застрахователна сума“: определя лимита на отговорност на застрахователя и не може да надвишава действителната стойност, срещу която вместо застрахованото МПС може да се купи друго от същия вид и качество.

    2.13. „Потребител“ е всяко физическо лице, което като страна по договор за предоставяне на финансови услуги от разстояние действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

    2.14. „Траен носител“ е хартиен носител или всеки друг носител, който дава възможност на ползвателя да съхранява информация адресирана лично до него по начин, осигуряващ бъдещ достъп до тази информация за период, съответстващ на целите, за които е създадена, и който позволява възпроизвеждането на тази информация, без тя да е променяна.

  5. Информация за застрахователния брокер


  6. 3.1. „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД, ЕИК 206137538, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1360, р-н Връбница, ул. „Старата църква“ № 23, ап. 13, е застрахователен брокер, вписан в регистъра на застрахователните брокери, воден от Комисията за финансов надзор (КФН), съгласно Удостоверение № 20210203131045. Вписването в поддържания от КФН регистър на застрахователните брокери може да бъде удостоверено чрез проверка в КФН на адрес гр. София 1000, ул. „Будапеща” № 16 или чрез справка в поддържания електронен регистър на интернет страницата на КФН - www.fsc.bg.

    3.2. Адрес за кореспонденция: гр. София, бул. „Ал.Стамболийски“ № 84, ет. 5, офис 23.

    3.3. При осъществяване на застрахователното посредничество „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД представлява Клиента на основание договор за застрахователно посредничество, от който настоящите общи условия са неразделна част.

    3.4. Застрахователният брокер няма договорно задължение да извършва застрахователно посредничество изключително за един или повече застрахователи.

    3.5. „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД не притежава пряко или чрез свързани лица повече от 10 на сто от гласовете в общото събрание или от капитала на застрахователно дружество. Застраховател или предприятие майка на застраховател не притежава пряко или чрез свързани лица акции или дялове, представляващи повече от 10 на сто от гласовете в общото събрание или от капитала на Застрахователния брокер.

  7. Сключване на договор За застрахователен Посредничество С „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД


  8. 4.1. С приемането на настоящите общи условия, чрез маркирането на „чек бокс“ или натискане на съответния виртуален бутон в Уебсайта, Клиентът сключва договор за застрахователно посредничество съгласно настоящите общи условия, избира и потвърждава застрахователя, застрахователния продукт и условията, при които желае да сключи застрахователния договор и възлага на и упълномощава Застрахователния брокер да сключи от негово име и за негова сметка застрахователен договор с така избрания застраховател, за така избрания застрахователен продукт и при така потвърдените условия на застрахователния договор.Гореописаното има силата на Договор за застрахователно посредничество, сключен между Клиента и Застрахователния брокер.

    4.2. Договорът за застрахователно посредничество се сключва за конкретно подадена от Клиента Електронна поръчка и се прекратява с изпълнението на задължението на Застрахователния брокер да предаде на Клиента застрахователната полица, квитанции, стикери и всички съпътстващи полицата документи (включително и по e-mail), и заплащане на дължимата премия от страна на Клиента.

    4.3. С приемането на настоящите общи условия Клиентът дава съгласието си Застрахователният брокер да подпише застрахователния договор и прилежащите към него документи и от името на съответния застраховател.

    4.4. Застрахователният брокер подписва застрахователния договор с квалифициран електронен подпис от името и за сметка на Клиента и застрахователя.

  9. Информация за застрахователния брокер


  10. 3.1. „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД, ЕИК 206137538, със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1360, р-н Връбница, ул. „Старата църква“ № 23, ап. 13, е застрахователен брокер, вписан в регистъра на застрахователните брокери, воден от Комисията за финансов надзор (КФН), съгласно Удостоверение № 20210203131045. Вписването в поддържания от КФН регистър на застрахователните брокери може да бъде удостоверено чрез проверка в КФН на адрес гр. София 1000, ул. „Будапеща” № 16 или чрез справка в поддържания електронен регистър на интернет страницата на КФН - www.fsc.bg.

    3.2. Адрес за кореспонденция: гр. София, бул. „Ал.Стамболийски“ № 84, ет. 5, офис 23.

    3.3. При осъществяване на застрахователното посредничество „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД представлява Клиента на основание договор за застрахователно посредничество, от който настоящите общи условия са неразделна част.

    3.4. Застрахователният брокер няма договорно задължение да извършва застрахователно посредничество изключително за един или повече застрахователи.

    3.5. „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД не притежава пряко или чрез свързани лица повече от 10 на сто от гласовете в общото събрание или от капитала на застрахователно дружество. Застраховател или предприятие майка на застраховател не притежава пряко или чрез свързани лица акции или дялове, представляващи повече от 10 на сто от гласовете в общото събрание или от капитала на Застрахователния брокер.

  11. Права и задължения на клиента


  12. 6.1. Клиентът е длъжен да предостави пълна, вярна и точна информация при попълване на данните, необходими за сключване на застрахователния договор. В случай че Клиентът има Профил в Уебсайта и част от тези данни са генерирани автоматично и/или се получават от трети страни, в следствие на използването предоставяни от тях услуги (например Google Sign-In или Facebook Login), Клиентът следва да провери тяхната актуалност и точност и да ги коригира при необходимост преди да подаде Поръчката. Ако във връзка със сключването на застрахователния договор следва да бъдат предоставени данни на трето лице, Клиентът гарантира, че: (1) е информирал третото лице за предоставянето на личните му данни, (2) запознал го е със съдържанието на публикуваната на Уебсайта Политика за защита на личните данни и (3) е осигурил наличието на подходящо правно основание за разкриването на тези данни. При неизпълнение на това задължение Клиентът е длъжен да обезщети Застрахователния брокер за всички претърпени вреди (претърпени загуби и пропуснати ползи), включително наложени административни санкции (глоби и имуществени санкции), адвокатски разноски, обезщетения, присъдени на субекти на данни и др. под.

    6.2. Застрахователният брокер не носи отговорност, в случай че Клиентът съзнателно или несъзнателно е предоставил непълна или неточна информация, необходима за сключването на застрахователния договор, включително ако съзнателно или несъзнателно е обявил неточно или е премълчал обстоятелство, при наличието на което застрахователният договор не би бил сключен.

    6.3. Клиентът няма право да застрахова чуждо имущество, освен ако е налице одобрение за това от собственика на застрахованото имущество.

  13. Подчинение На Поръчка за Сключване На Застрахователен Договор


  14. 7.1. През Уебсайта Клиентът има възможност, чрез посредничеството на Застрахователния брокер, да сключи застрахователен договор с избран от него застраховател без да е необходимо да посещава офис на застрахователя или Застрахователния брокер.
    За подаването на Електронна поръчка Застрахователният брокер може да изиска Клиентът да се регистрира и да създаде Профил в Уебсайта. Регистрацията е безплатна.
    Повече информация относно регистрацията и използването на създадения в Уебсайта Профил се съдържа в чл. 13 по-долу от настоящите Общи условия.

    7.2. Подаване на Електронна поръчка за сключване на задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите

    За да подаде Електронна поръчка до Застрахователния брокер за сключване на застрахователен договор, Клиентът извършва следните действия в Уебсайта:
    7.2.1. Клиентът въвежда данните на моторното превозно средство, за което желае да сключи застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите. След въвеждането на изискуемите данни и натискането на виртуален бутон Покажи резултатите, Клиентът може да разгледа и да се запознае с офертите на различните застрахователни компании и да избере най-подходящата за него.
    7.2.2. Клиентът посочва дали желае да плати пълния размер на дължимата застрахователна премия при подаване на Електронната поръчка или избира разсрочено плащане на застрахователната премия.
    7.2.3. Клиентът може да се запознае с по-подробна информация относно покритието на застраховката, начина на плащане, получаване на застрахователната полица и др. чрез натискане на виртуален бутон „Детайли“. Информацията за застрахователния продукт може да бъде запазена от Клиента и/или да бъде разпечатана чрез натискане на виртуален бутон „Свали сега“.
    7.2.4. След като Клиентът е разгледал офертите, запознал се е с информацията относно застрахователния продукт, избрал е начина на плащане на застрахователната премия и се е спрял на конкретна оферта за сключване на застрахователен договор, натиска виртуален бутон „Купи“.
    7.2.5. Клиентът следва да попълни необходимите данни за сключването на застрахователния договор. Застраховащият попълва данните на собственика на автомобила, в случай че последният е лице, различно от Застраховащия. Клиентът посочва начална дата на застрахователното покритие. След като е предоставил изискуемата информация, Клиентът натиска виртуален бутон „Продължи“.
    7.2.6. В секция „Детайли за доставка“ се визуализират възможните начини на доставка на Зелената карта и стикера (чрез куриерска служба или по поща), цена на доставката и срок за доставка, като Клиентът избира предпочитания от него вариант чрез маркиране на „чек бокс“ в съответното поле. Клиентът въвежда адреса за доставка, като може да избере дали да получи доставката на адрес или от офис на съответната куриерска служба/поща.
    7.2.7. Чрез маркиране на „чек бокс“ Клиентът избира начини на плащане на застрахователната премия или на дължимата по нея вноска, който според наличните към съответния момент начини за плащане може да бъде:
    • Чрез Уебсайта с кредитна или дебитна карта, издадена на името на Застраховащия;
    • чрез “ePay”;
    • чрез банков трансфер;
    • при доставка (наложен платеж).
    7.2.8. След като е избрал начина на плащане на застрахователната премия или на дължима по нея вноска, Клиентът натиска виртуален бутон „Купи сега“, с което завършва Поръчката и:
    • Декларира, че се е запознал с настоящите общи условия и ги приема изцяло, с което сключва и договора за застрахователно посредничество с „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД.
    • Възлага на и упълномощава Застрахователния брокер да сключи и подпише с квалифициран електронен подпис или саморъчен подпис от негово име и за негова сметка договор за застраховка при условия и със застрахователна компания, която Клиентът е избрал, използвайки Уебсайта.
    • Декларира, че е взел информирано решение за покупката на съответния застрахователен продукт.
    • Декларира, че информацията по чл. 324 – чл. 326 от Кодекса на застраховането му е предоставена и той се е запознал с нея.
    • Се съгласява да получи застрахователната полица и съпътстващите я документи и да заплатите дължимата застрахователна премия преди изтичането на срока, в който може да се откажете от сключения със Застрахователния брокер договор за застрахователно посредничество.
    • Декларира, че се е запознал с Политиката за защита на личните данни.
    В случай че за подаване на Електронна поръчка е необходима регистрация в Уебсайта, Клиентът декларира и дава съгласието си за посочените по-горе обстоятелства и упълномощава Застрахователния брокер да извърши описаните действия с приемането на настоящите общи условия чрез маркирането на съответния „чек бокс“ по реда на т. 13.1.2 по-долу при създаването на Профил в Уебсайта.
    7.2.9. След завършване на Поръчката и в случай че Клиентът е избрал да заплати дължимата застрахователна премия или съответната вноска по нея чрез системата ePay или чрез банков трансфер, Застрахователният брокер изпраща на предоставения от Клиента имейл адрес инструкции относно плащането и референтен номер на Поръчката.

    7.3. Подаване на Електронна поръчка за сключване на застраховка „Каско“
    За да подаде Електронна поръчка до Застрахователния брокер за сключване на застрахователен договор, Клиентът извършва следните действия в Уебсайта:
    7.3.1. Клиентът въвежда данните на моторното превозно средство, за което желае да сключи застраховка „Каско“. След въвеждането на изискуемите данни и натискането на виртуален бутон „Покажи резултатите“, Клиентът може да разгледа и да се запознае с офертите на различните застрахователни компании и да избере най-подходящата за него.
    7.3.2. Клиентът посочва, чрез маркиране на „чек бокс“ дали желае да плати пълния размер на дължимата застрахователна премия при подаване на Електронната поръчка или избира разсрочено плащане на застрахователната премия, включително посочва дали желае в застрахователния договор да бъде включена клауза „Самоучастие“ и допълнително покритие срещу риска „Кражба“.
    7.3.3. Клиентът може да се запознае с по-подробна информация относно покритието на застраховката, начина на плащане, получаване на застрахователната полица и др. чрез натискане на виртуален бутон „Детайли“. Информацията за застрахователния продукт може да бъде запазена от Клиента чрез натискане на виртуален бутон „Свали сега“.
    7.3.4. След като Клиентът е разгледал офертите, запознал се е с информацията относно застрахователния продукт, избрал е начина на плащане на застрахователната премия и се е спрял на конкретна оферта за сключване на застрахователен договор, натиска виртуален бутон „Купи“.
    7.3.5. Клиентът следва да попълни необходимите данни за сключването на застрахователния договор. Застраховащият попълва данните на собственика на автомобила , в случай че последният е лице, различно от Застраховащия. Клиентът посочва начална дата на застрахователното покритие. След като е предоставил изискуемата информация, Клиентът натиска виртуален бутон „Продължи“.
    7.3.6. Чрез маркиране на „чек бокс“ Клиентът избира един от следните начини на плащане на застрахователната премия или на дължимата по нея вноска:
    • с кредитна или дебитна карта, издадена на името на Застраховащия;
    • чрез “ePay”;
    • чрез банков трансфер;
    7.3.7. След като е избрал начина на плащане на застрахователната премия или на дължима по нея вноска, Клиентът натиска виртуален бутон „Купи сега“, с което:
    • Декларира, че се е запознал с настоящите общи условия и ги приема изцяло.
    • Възлага на и упълномощава Застрахователния брокер да сключи и подпише с квалифициран електронен подпис или саморъчен подпис от негово име и за негова сметка договор за застраховка при условия и със застрахователна компания, която Клиентът е избрал, използвайки Уебсайта.
    • Декларира, че е взел информирано решение за покупката на съответния застрахователен продукт.
    • Декларира, че информацията по чл. 324 – чл. 326 от Кодекса на застраховането му е предоставена и той се е запознал с нея.
    • Се съгласява да получи застрахователната полица и съпътстващите я документи и да заплатите дължимата застрахователна премия преди изтичането на срока, в който може да се откажете от сключения със Застрахователния брокер договор за застрахователно посредничество.
    • Декларира, че се е запознал с Политиката за защита на личните данни.
    В случай че за подаване на Електронна поръчка е необходима регистрация в Уебсайта, Клиентът декларира и дава съгласието си за посочените по-горе обстоятелства и упълномощава Застрахователния брокер да извърши описаните действия с приемането на настоящите общи условия чрез маркирането на съответния „чек бокс“ по реда на т. 13.1.2 по-долу при създаването на Профил в Уебсайта.
    7.3.8. След завършване на Поръчката и в случай че Клиентът е избрал да заплати дължимата застрахователна премия или съответната вноска по нея чрез системата ePay или чрез банков трансфер, Застрахователният брокер изпраща на предоставения от Клиента имейл адрес инструкции относно плащането и референтен номер на Поръчката.

  15. Плащане На Застрахователна Премия. Влизане В Сила На Застрахователния Договор.


  16. 8.1. Плащане на застрахователна премия през Уебсайта, се осъществява посредством банкови карти (дебитна или кредитна) на Застраховащия, чрез банков трансфер по посочена от Застрахователния брокер банкова сметка, чрез ePay, а в случаите на сключена застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите – и чрез наложен платеж:
    8.1.1. Плащане с банкова карта (дебитна или кредитна): Плащането се осъществява на виртуален ПОС на „УниКредит Булбанк“ АД. Сигурността на плащането е гарантирана от доставчика на платежни услуги и Застрахователният брокер няма достъп до данните на картата.
    8.1.2. Плащане чрез банков трансфер: Застраховащият може да заплати дължимата застрахователна премия или съответната вноска по нея по следната банкова сметка на „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД, ЕИК 206137538:
    Банка: Unicredit Bulbank
    IBAN: BG40 UNCR 70001524208268
    BIC: BG40UNSR<bold>
    Основание за плащането: номер на Поръчката.
    8.1.3. Плащане чрез ePay: през уебсайта www.ePay.bg Застраховащият може да заплати дължимата застрахователна премия или съответната вноска по нея по посочената в т.
    8.1.4 по-горе банкова сметка на Застрахователния брокер. За целта Застраховащият следва да се регистрира в системата ePay.bg, като регистрацията е безплатна. На интернет страницата на ePay.bg е публикувана информация относно размера на таксите за банков превод.
    8.1.5. Плащане с наложен платеж:Застраховащият заплаща дължимата застрахователна премия или съответната вноска по нея при получаване на издадения от Гаранционен фонд знак (стикер) по чл. 487 от Кодекса за застраховането и сертификата „Зелена карта“ по чл. 488 от Кодекса за застраховането. В зависимост от избрания начин на доставка – чрез куриерска служба или поща, при плащане с наложен платеж може да бъде начислена допълнителна такса, чийто размер ще бъде обявен в Уебсайта преди финализиране на Поръчката.
    8.2. Цената на застрахователните продукти се формира индивидуално на база конкретно посочени от застрахователите параметри, валидни за Застрахования, като възраст, година на производство на автомобила и други.

    8.3. Цените на всички застрахователни продукти са в български лева (BGN). За всяка успешно направена транзакция Клиентът получава на посочена от него електронна поща разписка за осъщественото плащане.

    8.4. Застрахователният брокер и Застрахователят не начисляват допълнителна такса за плащане през Уебсайта.

    8.5. Плащане на вноска по действащ застрахователен договор:

    8.5.1. Плащането на дължима вноска по действащ застрахователен договор се извършва през Профила на Клиента в Уебсайта. В случай че Клиентът не разполага с Профил в Уебсайта, Клиентът е длъжен да заплати същата по някой от посочените в т. 8.1.2 или 8.1.3 начини така че сумата да бъде получена не по-късно от крайната дата за плащане. В допълнение Застрахователният брокер може да изпраща на предоставения от Клиента имейл адрес линк, чрез който може да бъде заплатената съответната дължима вноска от застрахователната премия и по реда на т. 8.1.1.
    8.5.2. В случай че Клиентът е избрал да заплати дължимата застрахователна премия с банкова карта (т. 8.1.1 по-горе), и при съгласие на титуляра на банковата карта доставчикът на платежни услуги може автоматично да удържи следващите вноски. В този случай, при закупуване на застрахователен продукт, за който Клиентът е избрал разсрочено плащане (плащане на вноски) – това плащане ще се изпълнява чрез регистрация на картата на Застраховащия в системата на доставчика на платежни услуги, обслужващ Застрахователния брокер и чрез изпълнение на последващи периодични плащания с регистрираната карта, без намеса от страна на Застраховащия. Регистрацията на картата в системата на доставчика на платежни услуги се осъществява по време на първото плащане на Застраховащия чрез въвеждане на данните на банковата карта в сигурна среда в системата на доставчика на платежни услуги. Тези картови данни се съхраняват в криптиран вид от страна на доставчика на платежни услуги и Застрахователният брокер няма достъп до тях в нито един момент от платежния процес.

    8.6. Освен ако е уговорено друго, застрахователното покритие започва след заплащането на пълния размер на: (i) дължимата премия по застрахователния договор или (ii) на първата вноска по нея – при уговорено разсрочено плащане на премията.

    8.7. Ако в срок от 3 (три) работни дни от подаването на Електронната поръчка Клиентът не заплати на Застрахователния брокер пълния размер на дължимата застрахователната премия или на първата вноска от нея (при уговорено разсрочено плащане на премията), ще се счита, че Поръчката е отменена, а договорът за застрахователно посредничество се прекратява автоматично.

    8.8 При забава в плащането на последващи вноски от застрахователната премия, ще се прилагат правилата на застрахователния договор със съответния застраховател при спазване на императивната разпоредба на чл. 368 КЗ.

  17. Получаване На Застрахователната Полица


  18. 9.1. В срок от три работни дни от:
    • получаването на застрахователната премия или съответната вноска от нея, или;
    • получаването на Електронна поръчка, предвиждаща плащане с наложен платеж,Застрахователният брокер изпраща на предоставения от Клиента имейл адрес подписаната с квалифициран електронен подпис застрахователна полица заедно с придружаващите я документи, както и разписка за заплатената застрахователна премия/вноска по нея. Получената от Клиента застрахователна полица и приложените към нея документи имат силата на сключен застрахователен договор.

    9.2. В случай че е сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите при условията на плащане с кредитна или дебитна карта, издадена на името на Застраховащия, чрез “ePay” или чрез банков трансфер, в срок от три работни дни от получаването на застрахователната премия или съответната вноска от нея, Застрахователният брокер изпраща чрез куриер/поща издадения от Гаранционен фон знак (стикер) по чл. 487 от Кодекса за застраховането и сертификата „Зелена карта“ по чл. 488 от Кодекса за застраховането. В зависимост от избрания от Клиента начин на доставка – чрез куриерска служба или поща, могат да бъдат начислени допълнителни такси за доставка, чийто размер ще бъде обявен в Уебсайта преди финализиране на Поръчката.

    9.3. В случай че е сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите при условията на плащане посредством наложен платеж в срок от три работни дни от получаването на Електронната поръчка, Застрахователният брокер изпраща чрез куриер/поща издадения от Гаранционен фон знак (стикер) по чл. 487 от Кодекса за застраховането и сертификата „Зелена карта“ по чл. 488 от Кодекса за застраховането. В зависимост от избрания от Клиента начин на доставка – чрез куриерска служба или поща, могат да бъдат начислени допълнителни такси за доставка, чийто размер ще бъде обявен в Уебсайта преди финализиране на Поръчката.

    9.4. При плащане на вноска от застрахователната премия по действащ застрахователен договор, доставката на стикера (отрязък от знак) и сертификата „Зелена карта“ по т. 9.2 по-горе се извършва след получаване на плащането. В зависимост от избрания от Клиента начин на доставка – чрез куриерска служба или поща, могат да бъдат начислени допълнителни такси за доставка, чийто размер ще бъде обявен в Уебсайта преди финализиране на Поръчката.

  19. Отказ От Направена Поръчка


  20. 10.1. Потребител, има право да се откаже от сключения със „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД Договор за застрахователно посредничество в 14-дневен срок от подаването на Електронна поръчка през Уебсайта. За целта Потребителят следва да изпрати писмено уведомление до Застрахователния брокер на адрес гр. Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики“ № 112, ет. 2, офис 2 или на следния e-mail адрес: [email protected].

    10.2. С отказа от договора за застрахователно посредничество, Потребителят се отказва и от направената поръчка за сключване на застрахователен договор. Ако e възможно, Застрахователният брокер ще анулира издадената полица без Потребителят да дължи каквито и да било такси или разноски. Ако полицата, която Потребителят е поръчал чрез Уебсайта, е издадена и влязла в сила преди получаване на уведомлението за отказ от Договора за застрахователно посредничество, то Потребителят следва да се обърне към съответния застраховател за анулиране на застрахователната полица. Застрахователят има право да удържи такава част от застрахователната премия, която съответства на времето, през което застрахователната полица е действала, съответно застрахователят е носил риска. В случай че е налице отказ от подадена Поръчка за сключване на застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, Потребителят е длъжен да предаде обратно сертификата „Зелена карта“ и знака, издаден от Гаранционен фонд.

    10.3. При отказ от направената Поръчка, Потребителят не дължи заплащане на обезщетение или неустойка, включително не е длъжен да посочва причините за отказа.

    10.4. Правото на отказ не се прилага за застрахователни договори във връзка с пътуване, багаж или други застрахователни договори със срок, по малък от един месец.

    10.5. Клиентите, които действат в рамките на своята търговска или професионална дейност или от името на търговец, който представляват по закон или по пълномощие, нямат право на отказ от сключения Договор за застрахователно посредничество.

  21. Съобщения Между Страните


  22. 11.1. При подаване на Електронна поръчка, Клиентът предоставя на Застрахователния брокер необходимите данни за комуникация (адрес, имейл адрес и телефонен номер). При промяна на посочения адрес, имейл адрес и/или телефонен номер, Клиентът е длъжен незабавно да уведоми за това Застрахователния брокер и застрахователя, като предостави нов адрес, имейл адрес и/или телефонен номер за контакт.

    11.2. Ако Застрахователният брокер и/или застрахователят не е уведомен за промяната в предоставените от Клиента данни за контакт, Клиентът се счита за надлежно уведомен, ако съобщенията са изпратени на предоставените от Клиента при подаване на Електронната поръчка имейл адрес, телефонен номер и/или чрез създадения в Уебсайта клиентски Профил.

  23. Жалби


  24. 12.1. Клиентът, както и всяко заинтересовано лице, може да подаде жалба срещу Застрахователния брокер на адрес гр. Стара Загора, бул. „Цар Симеон Велики“ № 112, ет. 2, офис 2 или на следния e-mail адрес: [email protected] Жалбата трябва да съдържа три имена, телефон и адрес за обратна връзка, както и описание на оплакването. Застрахователния брокер разглежда жалбата и се произнася по нея в срок до 1 (един) месец от получаването ѝ, като отговора се изпраща на посочения от жалбоподателя адрес.

    12.2. В случай че не е удовлетворен от получения отговор, Клиентът, както и всяко заинтересовано лице, може да подаде заявление за разглеждане на спора пред Секторна помирителна комисия за разглеждане на спорове в областта на застраховането и застрахователното посредничество, включително и при предоставянето на финансови услуги от разстояние в тези сектори (наричана по-долу за краткост „СПК“). Заявлението следва да бъде подадено пред Комисия за защита на потребителите (КЗП) на адрес гр. София, пл. „Славейков“ № 4а или в съответното териториално подразделение на КЗП в страната, или онлайн чрез следване на стъпките в секция „Жалби и регистри”, подсекция „Помирителна комисия“, достъпна на интернет страницата на КЗП – www.kzp.bg. Участието на Застрахователния брокер в процедурата пред СПК е доброволно. Изготвеното от СПК помирително предложение обвързва страните по спора само ако бъде одобрено от тях.

    12.3. Клиентът, както и всяко заинтересовано лице, може да подаде жалба срещу Застрахователния брокер пред Комисията по финансов надзор на адрес гр. София, ул. “Будапеща” № 16 или на следния e-mail адрес: [email protected].


  25. Регистрация В Уебсайта И Създаване На Профил


  26. 13.1. За регистрация в Уебсайта и създаване на Профил, Ползвателят извършва следните действия в Уебсайта:

    13.1.1. Ползвателят попълва електронна форма за регистрация, в която посочва необходимите данни за създаване на Профила. Ползвателят следва да попълни всички полета, обозначени като задължителни в електронната форма за регистрация. Ползвателят се задължава да предостави пълна, вярна и точна информация. Ползвателят посочва потребителско име (имейл адрес) и парола, които служат за идентификация и достъп до Профила. При съгласие на Ползвателя това може да стане и чрез използване на услугите на трети стани за автоматична регистрация и достъпване на профили (например чрез услугите Google Sign-In или Facebook Login), като в случай на ползване на някоя от последните две опции за осъществяване на регистрация и достъп до Профила отговорността да се запознае с условията за ползване на тези услуги (Google Sign-In или Facebook Login) е на Ползвателя.
    13.1.2. Чрез маркиране на „чек бокс“ Ползвателят декларира, че се е запознал с настоящите общи условия и Политиката за защита на личните данни и приема общите условия изцяло. В случай, че използва услугите на трети стани за автоматична регистрация и достъпване на профили (например услугите Google Sign-In или Facebook Login) Ползвателят се задължава и декларир, че се е запознал с политиките за защита на личните данни и условията за ползване на тези услуги на съответния доставчик трета страна.
    13.1.3. Ползвателят завършва процеса по регистрация чрез натискане на виртуален бутон „Регистрация“.
    13.1.4. Застрахователният брокер изпраща на предоставения от Ползвателя имейл адрес линк, чрез който Ползвателят потвърждава регистрацията и активира Профила си в Уебсайта.

    13.2. Чрез създадения и активиран Профил Ползвателят може да:
    • подава Електронни поръчки за сключване на застрахователни договори;
    • получава информация относно сключените от него застрахователни договори с посредничеството на Застрахователния брокер (преглед на сключените договори, заплатени застрахователни премии и др.),
    • получава известия във връзка със сключването, изпълнението и/или прекратяването на застрахователните договори;
    • съхранява документи (информация за застрахователния продукт по т. 7.2.3 и т. 7.3.3 по-горе) и др.

    13.3. С цел избягване на злоупотреби с Профила и личните данни на Ползвателя, последният се задължава да не предоставя паролата си за достъп до Профила на трети лица, включително да не я записва и съхранява на какъвто и да е носител и в каквато и да е форма, които биха позволили узнаването ѝ от трети лица.

    13.4. При наличие на каквото и да е съмнение за осъществен неоторизиран достъп до Профила на Ползвателя, последният следва незабавно да уведоми за това Застрахователния брокер на следния имейл адрес: [email protected]. Достъпът до Профила може да бъде временно преустановен.

    13.5. Ползвателят може да закрие създадения в Уебсайта личен Профил без да дължи каквито и да било такси, обезщетения, неустойки или др. суми, като изпрати заявка за дерегистрация на следния имейл адрес: [email protected]. Ако създаването на Профил е било условие за подаването на Електронна поръчка през Уебсайта, Ползвателят може да закрие Профила само ако към момента на изпращането на заявката за дерегистрация не е налице действащ застрахователен договор, сключен с посредничеството на Застрахователния брокер, страна, по който е Ползвателят.

  27. Ограничение На Отговорността


  28. 14.1. Застрахователният брокер полага грижи информацията, налична в Уебсайта, да се поддържа винаги актуална и да бъде предоставена по качествен, разбираем и достъпен начин, но не гарантира за пълнотата на съдържанието и не се ангажира със срокове за актуализиране на информацията. Застрахователният брокер се стреми да осигурява на Ползвателя нормално и безпрепятствено ползване на Уебсайта.

    14.2. Застрахователният брокер не носи отговорност за:
    • Грешно или неточно въведени от Ползвателя данни.
    • Грешки, неточности и/или непълноти в публикуваната в Уебсайта информация, възникнали в резултат на софтуерен или хардуерен проблем, както и за загуба на информация в Уебсайта.
    • Претърпени от Ползвателя вреди, настъпили вследствие на непреодолима сила или случайно събитие, в това число, но не само: вследствие техническа неизправност в софтуерните и/или хардуерните системи, използвани от Застрахователния брокер, проблеми, свързани с достъпа и връзката с интернет, проблеми, дължащи се на оборудването на Ползвателя, нерегламентиран достъп на трети лица в информационната система или сървърите на Застрахователния брокер, законови, административни или правителствени ограничения, природни бедствия, бунтове, въстания, сблъсъци или безредици, война, терористични актове, земетресения или други разрушителни действия на природни сили, общонародни стачки, ембарго.
    • Вреди, причинени на софтуера или хардуера на Ползвателя или загуба на данни във връзка с използване на Уебсайта.
    • Вреди, причинени на софтуера или хардуера на Ползвателя или загуба на данни във връзка с използване на Уебсайта.

    14.3. С оглед повишаване качеството на услугите, извършване на профилактика, отстраняване на повреди и други свързани с това дейности, Застрахователният брокер има право по всяко време временно да ограничи или преустанови достъпа до този Уебсайт.

  29. Отговорност На Ползвателя


  30. 15.1. Ползвателят се задължава да не извършва злонамерени действия. Под „злонамерени действия“ се имат предвид всички действия или бездействия, нарушаващи интернет етиката или нанасящи вреди на лица, свързани към интернет или асоциирани мрежи, изпращане на нежелана поща (непоискани търговски съобщения, SPAM, JUNK MAIL), препълване на каналите (FLOOD), получаване на достъп до ресурси с чужди права и пароли, използване на недостатъци в системите с цел собствена облага или добиване на информация (HACK), извършване на действия, които могат да бъдат квалифицирани като промишлен шпионаж или саботаж, повреждане или разрушаване на системи или информационни масиви (CRACK), изпращане на „троянски коне“ или предизвикване инсталация на вируси или системи за отдалечен контрол, смущаване нормалната работа на останалите потребители на интернет и асоциираните мрежи, извършване на каквито и да е било действия, които могат да се квалифицират като престъпление или административно нарушение по българското законодателство или по друго приложимо право.

    15.2. Ползвателят се задължава да обезщети Застрахователния брокер и всички трети лица за всички претърпени от тях вреди и пропуснати ползи, включително за платени имуществени санкции, адвокатски възнаграждения, разноски за водене на дела и други разходи, вследствие на предявени искове от и/ или платени обезщетения на трети лица във връзка с действия/ бездействия на Ползвателя при ползването на Уебсайта в нарушение на българското законодателство, приложимите чужди закони, настоящите общи условия или добрите нрави.

  31. Интелектуална Собственост И Възпроизвеждане На Съдържание


  32. 16.1. Правата на интелектуална собственост върху всички елементи и ресурси, разположени на Уебсайта, включително, но не само, марки, лога, информационни материали и дизайн на Уебсайта, са обект на закрила съгласно приложимото законодателство, принадлежат на Застрахователния брокер или на съответно обозначените трети страни и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.

    16.2. Правото на достъп до Уебсайта не включва правото да се копира, възпроизвежда, запаметява или прехвърля информация или да се използват по друг непозволен начин обекти на интелектуална собственост, освен ако се касае за незначителна по обем информация, предназначена за лично ползване, при условие, че не се увреждат неоправдано законните интереси на авторите или други носители на права на интелектуална собственост и в случай, че копирането или възпроизвеждането се извършват с нетърговска цел. Независимо от горното, не е позволено да се премахват знаците за търговска марка и принадлежност на друго право на интелектуална собственост от достъпните му материали, независимо дали носителят на съответните права е Застрахователният брокер или трето лице. Използването на каквото и да е съдържание или други обекти на интелектуална собственост, публикувано на Уебсайта, се разрешава само за лични, нетърговски цели. Използването на такова съдържание за други цели може да бъде осъществено единствено след изричното писмено разрешение на Застрахователния брокер или съответната трета страна.

  33. Идопълнителни Разпоредби


  34. 17.1. За неуредените в настоящите общи условия въпроси се прилага действащото законодателство на Република България, а без да се засяга чл. 12 по-горе, всички възникнали между страните спорове ще се решават от компетентния български съд в гр. София.

    17.2. Необходимата информация относно застрахователя съгласно чл. 324 от Кодекса за застраховане (наименование, правно-организационна форма, седалище и адрес на управление, реда за подаване на жалби пред застрахователя, възможността за подаване на жалби пред Комисията за финансов надзор и други държавни органи, както и формите за извънсъдебно разглеждане на спорове др.), се съдържа в кодекса по застраховането (линк)

    17.3. Застрахователният брокер има право по всяко време и без предизвестие да променя настоящите общи условия. Всяко изменение ще бъде обявено на Уебсайта, като продължавайки използването на Уебсайта след обявяването на промените, Ползвателят се счита за уведомен и обвързан от същите.

    17.4. Уебсайтът може да съдържа връзки към други интернет страници, администрирани от лица, различни от Застрахователния брокер. „ТРЪСТИ.БГ“ ЕООД не носи отговорност за информацията, която се съдържа в тези интернет страници, нито за каквито и да било вреди, произтекли от тяхното съдържание и/или функционалности, включително такива, свързани с незаконосъобразно обработване на лични данни на потребителите. Наличието на връзки към други интернет страници не означава, че Застрахователният брокер отговаря и гарантира за съдържанието на същите.